یزدفردا: رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد با همه اختلاف نظر و اختلاف سلایقی که گاها وجود دارد در نهایت با همدلی و همفکری برای خدمت بهتر به مردم همراه شدند و لذا در سال ۱۴۰۲ با انتخاب استانداری یزد به عنوان شورای برتر استان برگزدید و تجلیل شد.

به گزارش یزدفردا: عزیزالله سیفی روز چهارشنبه در یکصد و نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، افزود: نهم اردیبهشت ماه روز شوراها است و خوشبختانه طی نشستی که با ریاست استاندار و حضور روسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران سراسر استان برگزار شد  با اهدای لوح تقدیر از این شورا به عنوان شورای برتر استان در سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

وی ادامه داد: در ششمین دوره شورای  اسلامی شهر یزد در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۵ جلسه با ۱۳۷ مصوبه ، همچنین در سال ۱۴۰۱ تعداد  ۶۸  جلسه با ۲۲۰ مصوبه  و در سال ۱۴۰۲ نیز ۶۵ جلسه با ۲۱۹ مصوبه داشته ایم و  از روزهای ابتدایی فعالیت این شورا  جلسات به صورت مستمر برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت:افتخار می کنیم که حتی یک لایحه عقب مانده نداریم و از ابتدای شورای ششم  یک روز هم برای انتخاب شهردار تاخیر و تعلل نشد و علی رغم اینکه بسیاری از شوراها در استان های دیگر با مشکلات و چالش هایی مواجه هستند اما خوشبختانه در یزد علی رغم اختلاف نظر هایی که بین ۱۱ نفر از اعضای شورا  وجود دارد  که  طبیعی است اما این اختلاف دیدگاهها در مصوبات و لایحه ها موجب اختلاف نشد و با همدلی خوبی که وجود دارد به مردم خدمت  می شود.

سیفی ادامه داد: این همدلی و همکاری موجب شده  تا بسیاری از پروژه هایی که سالها بر روی زمین مانده بود و شهرداران  مختلف آرزوی انجام آن را داشتند در این شورا انجام شود و به عنوان هدیه ای از طرف شورای ششم به مردم دارالعباده و شهر میراث جهانی یزد تقدیم شد.

وی در بخش دیگری  از سخنان خود ضمن اعلام حمایت از اقدام انسانی دانشجویان اروپا و آمریکا در حمایت از ملت مظلوم غزه، اظهار داشت: علی رغم اینکه شعار آزادی در این کشورها گوش جهانیان را  کر کرده اما همین تجمع انسانی دانشجویان نیز تحمل نشد و برخورد پلیس این کشورها با تجمع مسالمت آمیز  دانشجویان را شاهد بودیم .

رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: برخورد با حرکت خود جوش دانشجویان کشورهای اروپایی و آمریکایی که در حمایت از ملت مظلوم غزه بود را محکوم کرده و اعلام می کنیم که این حرکت های مردمی و انسانی را نمی توان خاموش کرد و مردم نظاره گر کودک کشی و کشتار مردم بیگناه  توسط رژیم منحوس صهیونستی هستند و فطرت انسانی در این کشورها بیدار شده و در نهایت ریشه همه ظلم و جنایت ها را  برملا خواهد کرد.

سیفی همچنین در ادامه ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر ، گفت: ۱۱ اردبیبهشت روز کارگر است و حمایت از  کارگر وظیفه همگان همچنین رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند اگر حال کارگر خوب شد حال کشور خوب می شود و کارگران در صحنه اقتصاد کشور نقش اساسی دارند همچنین ۱۲ اردیبهشت روز معلم را تبریک می گوییم و زحمات این قشر فرهیخته برای نسل آینده و شکوفایی بیشتر کشور بر هیچکس پوشیده نیست.

وی در پایان اظهار داشت: داشتن پیوست فرهنگی برای پروژه ها مصوبه و دستور هیئت دولت و قانون است و باید اجرا شود و درخواست داریم که عینا اجرایی شده و شهرداری دقت لازم را در این زمینه داشته باشد همچنین در زمینه معضلات میدان امیرچقماق یزد نیز باید نشستی با حضور دستگاههای متولی برگزار شده و تصمیم گیری شود البته مدیریت شهر متعلق به شهرداری بوده و نباید به سایر دستگاهها واگذار شود.

در این جلسه علنی تجملیان،حیدری  و ترکمانی از اعضای شورای شهر یزد نیز مواردی را در سخنان پیش از دستور بیان کردند همچنین آقایی مدیر کل انتقال خون استان یزد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده بیان  کرد.

اعلام نظر هیات تطبیق شهرستان در خصوص بند ۲ صورتجلسه ۱۸۹ ،بررسی گزارش حسابرسی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، بررسی لایحه در خصوص فروش کوچه متروکه واقع در بلوار شهید صدوقی ، بررسی طرح پیشنهادی کمیسیون حمل و نقل در خصوص فرهنگ سازی همگانی وآموزش شهروندی با هدف اصلاح رفتارهای شهروندان درآمد و شد درون شهری نیز در این جلسه علنی مطرح و بعد از تبادل نظر رای گیری و تصمیم گیری شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا